استفاده از انرژی باتری های خورشیدی در کشور آلمان
فیزیک ، لیزر و پلاسما
«اگر کسی احساس کند که هرگز در زندگی دچار اشتباه نشده، این بدان معنی است که هرگز به دنبال چیزهای تازه در زندگیش نبوده است.»-آلبرت اینشتین

انرژی خورشیدی یکی از منابع تأمین انرژی رایگان، پاک و عاری از اثرات مخرب زیست محیطی است که از دیرباز به روش های گوناگونی مورد استفاده بشر قرار گرفته است. بحران انرژی در سالهای اخیر، کشورهای جهان را بر آن داشته که با مسائل مربوط به انرژی، برخوردی متفاوت نمایند که در این میان جایگزینی انرژی های فسیلی با انرژی های تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی به منظور کاهش و صرفه جویی در مصرف انرژی، کنترل عرضه و تقاضای انرژی و کاهش انتشار گازهای آلاینده با استقبال فراوانی روبه رو شده است.

آلمان تنها در طی دو هفته سه رکورد در زمینه انرژی خورشیدی را شکست. نخست انستیتو تحقیقات انرژی خورشیدی فرانهوفر که میزان خروجی انرژی خورشیدی را تحت نظر دارد، اعلام کرد که این کشور به رکورد 24.24 گیگاوات در 6 ژوئن 2014 رسیده است. در طول همان هفته، سیستم های تولید نیروی خورشیدی در سراسر آلمان اعلام کردند که 1.26 تراوات ساعت انرژی خورشیدی تولید کرده اند. در ادامه این رکورد شکنی آلمان اعلام کرد که 50.6 درصد از کل الکتریسیته مورد نیاز از طریق انرژی خورشیدی تامین می شود. یعنی نیمی از توان تولیدی کشور از پنل های فتوولتایی تامین می شود.

این اخبار گام مهمی در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی است و این آمار از طرف آلمان بیان شده که در لیست کشورهایی با حداقل دریافت نور خورشید قرار دارد. بنابر نقشه انرژی که توسط آزمایشگاه ملی انرژی تجدید پذیر ارائه شده است، میزان تابش های خورشیدی میانگین آلمان، با مقدار 1000 کیلووات ساعت در هر متر مربع در طول سال، کمتر از شمالی ترین قسمت های آمریکا و آلاسکا است. آلمان علی رغم دریافت تابش کم از طرف خورشید دارای 1.4 میلیون سیستم فتوولتائیک است. این سیستم ها در روزهای نسبتا آفتابی انرژی خورشیدی مازاد تولید می کنند. که توسط باتری های تعبیه شدن در سیستم های ذخیره برای مواقع مورد نیاز ذخیزه می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 12 مرداد 1393برچسب:,
ارسال توسط اسماعیل لشنی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 11
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 164
بازدید کل : 9847
تعداد مطالب : 163
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1